čtvrtek 29. října 2015

Madrid - říjen 2015

Walda Matuška by zaplesal, kdyby viděl, jak jsme se po vzoru jeho písně vydali na sklonku října do Madridu, abychom okusili sklenku vína a viděli býky vzpínající se v ohradě hlavního města Španělska. Nebe sice nebylo modrý a zlatý, dokonce ani ženský nebyly krásný a cudný, to nám však nezabránilo užít si tento trip naplno. Jelikož jsme tuto destinaci nezvládli v rámci Eurotripu 2013, jakmile jsme zmerčili na portálu Ryanair zpáteční letenku Bratislava - Madrid za cca 1400,- Kč, byla to jasná volba, jak dohnat resty.

Cesta začala 26. října na brněnským hlaváku, kde jsme v čase 6:21 nastoupili na EC vlak do Bratislavy a v teplíčku si to mašírovali na letiště. Tentokrát nás žádnej votrava nevyhodil s místenkou, takže jsme si užili pohodlí od začátku až do konce. Všechno šlapalo jak hodinky, přesně v 7:50 jsme vystoupili v Bratislavě, koupili lístek na MHD (60 min - 0,9€) a sedli na bus 61 direkt na letiště. Bus jede 21 minut, takže před půl 9 jsme tam, ještě finální příprava na průchod bezpečnostní kontrolou a vzápětí už Bětušce hážou do koše téměř nepoužitý deo sprej o objemu 150 ml. Rozkaz zněl jasně, cokoliv nad 100 ml nesmí projít za žádnou cenu. První fail tedy máme za sebou, ale naštěstí jsme vše zvládli na čas, takže tentokrát se nekonaly žádný sprinty po terminálech. I když, letiště v Bratislavě se velikostně řadí třeba k brněnskýmu, tzn. deset rychlých kroků a jste na druhé straně, takže se není čeho bát.

9:40 už vzlítáme do vzduchu a o 3 hodiny později dosedáme na madridskou půdu. Letiště je obří, má 4 terminály a napoprvé se v něm vyznat není jen tak. Přesto poměrně intuitivně následujeme ukazatele na metro a sedáme na linku 8 (růžovou) směr Nuevos Ministerios. Lístek obyčejně stojí 2€, ale pokaždé když jedete na/z letiště, zaplatíte přirážku ve formě tří eur. Po přestupu na linku 6 (šedou) vystupujeme na stanici Puerta del Angel, kde se má nacházet náš nocleh. Ubytko máme zařízený poprvé přes AIRBNB a tak jsme plní očekávání, co z toho vyleze. Díky street view na Google maps jsem přesně věděl, kde to je, na místě nám otevřela sympatická Amanda a ukázala ten palác na spaní. Menší pokojík, kam se vleze akorát dvojpostel, skříň a noční stolek, ale je to asi kilák a půl od centra a hlavně za tři stovky na noc. Navíc můžeme použít veškerý vybavení z kuchyně a máme k dispozici koupelnu se vším všudy, takže paráda - více INFO.

Po krátké aklimatizaci vyrážíme do města. Počasí nic moc, sice není zima (asi 17°C), ale poprchává. Místy míň, místy víc a tak neustále nasazuju kapuci a Bětuška otevírá deštník. Díky tomu procházíme památky rychleji, než by bylo zdrávo a děláme méně fotek. Palacio Real de Madrid, Plaza Mayor, Puerta del Sol a Gran Via. Následně potřebujeme kofeinovou přestávku, starej dobrej Mekáč to jistí. Bětuška okamžitě zrentgenovala, že nedaleko se rojí lidi s kabelama Primark, takže nákupní horečka už pomalu nabíhá a následně i propuká, protože je to jen přes ulici a už vidím ten slavný chrám, kde jsou ženský schopný strávit klidně celej den. Ovšem toto bylo i na mě moc. Primark, kterej má 5 pater, hraje všema barvama a je v něm asi milion druhů zboží jsem opravdu neviděl. Jenom projít všechno kolem dokola trvalo skoro 2 hodiny. Po takovým záběru už nešlo jinak, než nakoupit něco dobrýho k večeři, k tomu trochu vínka a udělat si pěknej večer na "hotelu".

Další den už počasí vypadá líp, dokonce i svítí slunko, proto po snídani vyrážíme na druhou štaci městem. Puerta de Alcalá, park de El Retiro, Palacio de Cristal a vrcholem dne fotbalový stánek Santiago Bernabéu. Jako staří matadoři opět vše šlapem pěšky, jenže až se slavnostně doplazíme ke stadionu, konstatujeme, že to bylo až příliš velké sousto (přes 10 km s batohama na zádech) a zpátky do centra jedem metrem. Opět je potřeba se odměnit něčím k snědku a správnou porcí kofeinu, abychom doplnili energii. Pak ještě zvládáme Templo de Debod, královské zahrady a pozvolným okruhem se vracíme k Primarku. Protože už je ale pozdě, nakonec vítězí supermarket a cesta na letiště. Zpáteční let opouští Madrid v 6:15 ráno, proto večeříme a nocujeme na letišti.

Nakonec to nebylo tak zlý a pár hodinek jsme se i vyspali. Jako bonus nám potom u bezpečnostní kontroly vyhodili jogurt a hermelín a tak jsme mohli zpět do ČR s klidným svědomím, že nic nevylítne do povětří. Den a půl v Madridu byl tak akorát. Pokud budete jezdit metrem, zbude i víc času na lelkování, ale třeba týden tady asi nemá smysl, tolik věcí zde k vidění není. Počasí bylo na chození po městě ideální, nebýt občasných přeháněk, vyšlo by to skvěle. Takže neváhejte a valte tam taky :)