úterý 15. září 2015

Budapešť - červenec 2015

Hned týden po příjezdu z Korsiky nás čekal další výlet - přeložený, tentokrát dvoudenní zájezd do Budapešti. Jak jsem již zmínil dříve, do Maďarska jsme měli frčet už v květnu s cestovkou CK Zájezd (ODKAZ), kvůli nízké účasti nám ale nabídli místo jednoho dne rovnou dvojnásobek a ještě k tomu za sníženou cenu 1 Franta Palacký (původní cena 1450,-). No neber to.

Odjezd z Brna v 6:15, takže vyrazit z domu kolem 5:30, to znamená vstávačka minimálně v 5, což je smrtelná věc v kombinaci s tím, že se večer předtím naprosto nečekaně zničíte na oslavě narozenin jednoho padesátiletýho sympaťáka z vesnice.


Přestože jsem si natočil budíka už na 4:30, protože jsem ještě ani neměl sbaleno, vzbudil sem se po drásajícím hulákání z mobilu v 5:15, což mi dalo luxusních 15 minut na to, abych všechno nachystal, dal se do pucu a vyrazil pro mou milovanou polovičku. Nepříjemný zjištění, že nalitej dokážu ignorovat třičtvrtě hodinu budík, házím okamžitě za hlavu a stejnou rychlostí házím věci do batohu, aniž bych nad nima dvakrát přemýšlel. Na prahu domu jsem si naštěstí uvědomil, že nemám foťák a tak sem se pro něj rychle vrátil. V dobré náladě vyzvedávám Bětušku, protože ještě cítím, že su furt navátej, jak první zimní sníh u vrat, ovšem na druhé straně se nepotkávám s pochopením, ale naopak dostávám klasickýho zjeba. Objektivně jsem však uznal, že toto chování hraničí s pubertou a nakonec se to nějak zamluvilo :) Bus jsme stihli krásně, já sem chvilku rozjímal a po tom, co jsme si dali na odpočívadle kafe a něco na zub, bylo všechno zase v normálu. Osobně jsem čekal, že 5 hodin v buse bude mor, ale zvládlo se to parádně. Až potom, co jsme vystoupili do toho 37 stupňovýho vedra, se mně neudělalo zrovna nejlíp.



Den trávíme podle plánu průvodkyně, pravidelně dostáváme velmi dlouhou a obsáhlou řeč ohledně památek a historie, což většina lidí asi vítá, ale mě to přestalo dost rychle bavit a byl sem rád, když byla ta ženská chvílu potichu. Nebudu tady vyjmenovávat, co všechno jsme prošli, za zmínku stojí akorát tržnice, kde je tak hnusnej a horkej vzduch, že se to nedá vydržet a ten kotel lidí, kteří mají vyvinutej smysl pro prostor, když se s oblibou zastaví v nejužší uličce, to je na jednu do huby. Potom jsme prošli centrum, ale v tom hicu se prostě nedalo nic obdivovat... z košile bych mohl vyždímat pětilitrovej kybl a tak nás potěšila aspoň kašna ve tvaru menšího bazénku, kde si lidi chladili své dolní končetiny.





Večer se trošku zatáhlo a vypadalo to na deštík, ale nakonec jsme projížďku na lodi zvládli bez úhony a těšili se do hotelu (ODKAZ). Ten vypadal krásně a všem bych ho doporučil, akorát je dost daleko od centra, takže pokud s sebou nemáte auto, je to celkem z ruky. Co mě dost mrzelo, že všechny ty bazény a wellness věci, který byly v ceně, jsme neměli šanci okusit, protože po příjezdu do hotelu už byl areál uzavřen a druhej den ráno jsme zase odjížděli pryč. No aspoň jsme si dali chutnou večeři v hotelové restauraci a plus dostala i servírka, která celkem obstojně uměla anglicky. Po setmění jsme si ještě udělali procházku kolem Dunaje a pak hurá na kutě.

Další den jsme plně využili snídani v ceně formou bufetu a pak už nás autobus odvezl zpět do srdce Budapešti. Kdo chtěl, mohl jít na dopoledne do lázní, kdo ne, šel s průvodkyní objevovat další památky města. Odpoledne jsme se přesunuli na hradní vrch, kde je spousta dalších věcí ke zhlédnutí, ovšem v tom vedru to tam pěkně fajruje a já už toho měl plný brejle. Po rozchodu jsme rychle vlítli do nějaké kavárny, kde jsme se zchladili frappéčkem a milkšejkem a kolem 17:00 rychle do vychlazenýho autobusu směr domov.




SHRNUTÍ
Cestovka super, skvělé jednání, autobus na úrovni, průvodkyně opravdu znalá. Hotel taky paráda a načasování vždy přesné. Nikdy jsem snad nepotkal tolik vzorných lidí, všichni byli vždycky na čas tam, kde měli být. To jenom my jsme si dali obvyklý sprintík první den k lodičkám, protože jsme nevěděli, pod kterým mostem je naše stanoviště. Ale to by ani nebyl výlet, kdybychom nedolítli někam za pět dvanáct úplně propocení :D Jediná škoda, že si člověk tolik město neužil, protože byly šílený tropy, jinak ale hodnotím výlet velmi kladně.

Žádné komentáře:

Okomentovat