neděle 8. března 2015

Rhodos - srpen 2012

V roce 2012 jsme začali plánovat naši již třetí společnou dovolenou. Nebylo to lehké, ale nakonec jsme po mnoha vzájemných kompromisech zvolili řecký ostrov Rhodos s cestovní kanceláří Neckermann. Na úvod je třeba říct, že z řeckých ostrovů je právě Rhodos jeden z těch dražších pro letní dovolenou, na druhou stranu ale podle mého také jedním z nejzajímavějších, hned po plážích s černým pískem na Santorini. Většina turistů míří na východní pobřeží, kde je možnost vybrat si z mnoha destinací - my jsme se nakonec rozhodli pro klidnější Kolymbiu, ale kdo chce pořádně pařit a jede tam třeba s bandou kámošů, tak Faliraki je naprosto ideální.

Odlet byl z Prahy ve večerních hodinách, takže než jsme se dostali z letiště autobusem do hotelu Golden Odyssey, bylo už pěkně pozdě. S náma vystupoval jenom další trošku starší pár s dítětem a delegátka slíbila, že druhý den dopoledne nám řekne co a jak. Ubytování nebylo špatné, i když jsme neměli pokoj v hlavní budově ale v nějaké vedlejší v zahradě, nicméně hned jsme zapluli do postele a chrněli raz dva.

2. DEN
Samozřejmě co se nestalo! Tím, že jsme měli zatažený závěsy, jsme si mysleli, že ještě není tolik hodin a než jsme se rozkoukali, snídaně byla fuč. Pekelnej problém hlavně pro Bětušku, která jak se nenasnídá, tak je oheň na střeše. Mně to zas tak nevadilo, přece jen jsme měli all inclusive, takže kolem půl 11 se kolem bazénu otevřel bar a už jsme si mohli cpát pupky, ale s mou drahou polovičkou už nebyla řeč. A teď si představte, že jsme snídani nestihli ani druhej den, tentokrát kvůli neposunutému času na mobilu. Ale to bych předbíhal.

Šli jsme teda na úvodní schůzku s delegátkou, kde byl i ten druhý pár, z nichž hlavně žena mi nenápadně připomínala Evu Machourkovou z AZ kvízu. Vyslechli jsme si pár rad do života, pár lukrativních nabídek - třeba že auto nám může zprostředkovat za 80 € na den :D nebo nějaké výlety s jejím průvodcovstvím za 60 €. K překvapení všech však chlápek vedle na gauču vytáhl pětsetieurovku, hodil ju na stůl a zavelel, že chce auto na celých 14 dní. Trošku nám spadla brada, tolik jsme s sebou neměli snad ani na celou útratu, ale tady to byla jiná liga.

Záhy jsme zjistili, že členka animačního programu v hotelu je mladá holka z ČR a že v hotelu jsou i další Češi, takže to bylo fajn. Odpoledne jsme šli zmonitorovat situaci kolem. Pláž je asi 2 km vzdálená, ale to snad pro mladý není žádnej problém. Kousek od hotelu je hlavní štreka, kde je pár obchůdků, celkově ale v Kolymbii chcípl pes. Pozitivem jsou autopůjčovny a kanceláře zajišťující výlety, kde rychle zjišťujeme, že auto se dá půjčit za 30 € na den a že výlet kolem celého ostrova stojí taky tak nějak - takže rozhodně se nenechte zlákat nějakýma cenama delegátů.

3. DEN
Pomalu jsme se seznámili s tím párem a zjistili z vykládání, že se opravdu jedná o moderátorku AZ kvízu, jejího manžela (známého právníka) a jejich dítěte Honzíka. Příjemnej klučina, vypadal, že je ho rodiče zásobují inteligencí od raného věku. Tu a tam něco prokecl, tak jak to s oblibou děti dělají, ale jinak cool kid. Bohužel když nebyli rodiče poblíž, klubal se z něho klasickej fagan, co začne bulet kvůli tomu, že ho hodím do bazénu a rychle to valí žalovat mamince. Přitom 5 minut předtím si to hrozně užíval, ale teď už to prý bylo moc! Trošku si mě tímto znepřátelil, ale rodiče naštěstí byli rozumní a nesežrali mu to.

Taky jsme se seznámili s ostatníma hostama a já jsem se vyřádil hlavně u animačního programu, kterej vyplňoval volné chvíle jak dopoledne, tak odpoledne. Vodní pólo, volejbal, šipky, různý hry ve vodě, prostě paráda. Večerní program byla zase Bětuščina parketa, která neváhala nás hlasít jako dobrovolníky do různých soutěží. Jak naschvál hned první z nich byla jakási obdoba dancing battle, kde jsme s dalšími třemi páry soutěžili, kdo umí nejlíp tancovat na různé hudební styly. Postupně přituhovalo a vrcholem byla píseň Candy shop od Fifty centa, kde jsem se zmohl jen na teatrální zatínání bicáku, zatímco žena se po mně plazila jak za mlada. Nakonec to mělo úspěch a stačilo na 2. místo.

4. DEN
Čekal nás celodenní výlet po ostrově s místní cestovkou. Vše probíhalo podle plánu, vyrazili jsme brzo ráno autobusem a průvodcem byl sympaťák, kterej všechno vykládal v angličtině a v němčině. Podívali jsme se do hlavního města, potom jsme prošli slavné motýlí údolí a zjistili, že to vlastně nejsou motýli, ale obyčejný můry. Dále jsme viděli kapličku, kde se prý natáčel film Mamma mia! a jižní cíp Prasonisi, kde do sebe naráží Středozemní a Egejské moře. Potom jsme pokračovali kolem města Lindos zase zpátky a ještě jsme navštívili pouliční trhy s medem a jinýma ostrovníma specialitama. Na večeři jsme se opět dali do řeči s našimi známými, kteří nám poté nabídli, ať s nimi jedeme druhý den na výlet, což jsme nemohli odmítnout.

5. DEN
Odpoledne jsme se odebrali na společný výlet na nedalekou horu, na jejímž vrcholu je kostelík Tsambika a krásný výhled na Rhodos a na nejznámější pláž Tsambika beach. Výšlap v tom vedru stál za to, takže fotky máme pěkně upocený, nicméně stálo to za to. Pak jsme se přesunuli k přírodnímu dílu 7 pramenů, což zní velice honosně a jeden by předpokládal člověkem nedotknutou krásu, ale ve skutečnosti se jedná o jakejsi čurůček a pár kamenů kolem. Srovnejte si katalogovou fotku s tou naší a hned budete nohama na zemi :) Večer jsme neskončili a vyjeli na organizovaný hotelový výlet do Faliraki do víru diskoték. Byla tam teda luxusní tepačka a na každým kroku vás lidi lákají dovnitř na levnýho panáčka apod. Prošli jsme pár podniků a nad ránem se vrátili zpět.

6. DEN
Další den se nás naši staří známí dokonce zeptali, kam bysme chtěli jet, co bysme ještě chtěli vidět a že nás tam zavezou a podívají se taky. Jejich ochota byla neuvěřitelná a celý pobyt byli moc příjemní. Na nic si nehráli, zajímaly je věci z našich životů, fakt smekám. Po krátkém váhání jsme zvolili město Lindos, které jsme viděli jen z dálky z autobusu a oni souhlasili. To bylo asi nejhezčí město na ostrově. Úzké uličky, krásná pláž, chrám na kopci, zátoka ve tvaru srdce. Po večeři jsme vyrazili s animátorkou a dalšíma lidma do centra Kolymbie na koktejl, abychom si ještě užili nějakou parádu a pak už nás čekal poslední den na místě.

7. DEN
To jsme měli naplánovaný druhý výlet, tentokrát lodí na nedaleký a malinký ostrov Symi. Milé překvapení nás čekalo na místě po vystoupení z lodi, když jsme zjistili, že se můžeme připojit k bandě Čechů, které provádí naše delegátka, takže za poloviční cenu jsme to měli i s výkladem zdarma. Na ostrově jsme si dali nějaký mořský potvory v restaurace, kde číšník uměl snad všemi jazyky a zpátky jsme se houpali na vlnách, které Bětušce moc neudělaly dobře. Večer nezbývalo nic jiného, než si zabalit věci a frčet zase domů

8. DEN
Zpět do Prahy jsme doletěli nepříjemně asi ve 2 hodiny ráno, navíc v ČR byla zrovna šílená kosa a Florenc je v tu dobu zavřenej, takže nám nezbylo nic jinýho, než stepovat před bránou zabalení v osušce a čekat na prvního Studenta do Brna. Ale přežili jsme to a dopoledne už jsme byli v pohodlí domova.

Byla to velice příjemná dovolená, poznali jsme nové lidi i nové kraje. Hodně jsme se snažili cestovat a ostrov poznat, takže úplně minimálně jsme se váleli u moře. Hodně jsme ušetřili díky Machourkovým, za což jim na dálku a zpětně děkujeme. Celkově byla oblast hodně klidná a ideální pro odpočinek či rodinu s dětmi. Pro mladý a pařmeny doporučuji raději Faliraki, kde to fakt žije.